Весела перерва

Музичні фізкультхвилинки






Пограйте у випробувані на практиці ігри!

 Карлики і велетні

Ця гра на увагу для молодших школярів.


 10—15 чоловік, шикуються в ряд або утворюють півколо в декількох кроках від керівника.


Ведучий називає великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» і т.д. Діти піднімаються на носочки і тягнуться вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж названі, наприклад, «шишка», «мишка», «голка» і т. д., всі учасники сідають і опускають руки. Хто помилиться — робить крок вперед, при повторній помилці вибуває з гри.


Ведучий не тільки голосно називає предмети, але і сам виконує рухи. Перевіряючи увагу тих, що грають, він навмисно «помиляється». Ті, хто погано слухає і лише дивиться, що він показує, незабаром вибувають з гри. Гра триває 2—3 хвилини, потім відзначають найуважніших. 




 Птахи в клітці


Гра розрахована на школярів молодшого віку і сприяє вихованню витримки, сміливості і рішучості. Половина тих, що грають (8—12 чоловік), узявшись за руки, утворюють круг — «клітку». Інша половина — «птахи». Вони розташовуються вільно по зовнішній стороні круга. По сигналу керівника гравці «клітки» рухаються кроком (можна скачками) управо, а «птахи» — вліво. По наступному сигналу «клітка» зупиняється, і гравці піднімають сполучені руки вгору.


«Птахи» починають пробігати під піднятими руками в «клітку» і вибігати з неї. Керівник подає свисток, і «клітка» закривається, при цьому гравці опускають руки, злегка сідаючи. «Птахи», що опинилися в «клітці», вважаються спійманими. Вони встають в круг і беруться за руки з рештою гравців, збільшуючи розмір «клітки». Після того, як «клітка» закриється три або чотири рази, підводять підсумки. Відзначають найшвидших і спритніших «птахів». Потім гравці міняються ролями.


Якщо у момент сигналу голова «птаха» буде усередині «клітки», вона вважається спійманою. Ті «птахи», які прагнуть не перебігати через «клітку», вважаються спійманими. 


    
Вудочка


Діти стоять по колу, учитель — в центрі кола. Він держить в руках шнур (на кінці якого прив'язаний мішечок з піском) або скакалку. Учитель круте мотузку по колу над самою землею, а діти підстрибують уверх, щоб мішечок не зачепив їхніх ніг.



 Вода, земля, повітря


Гравці розташовуються в середині майданчика, утворюючи 2-3 групи кіл ("землю"). На одній стороні майданчика (за лінією) позначається "вода", за іншою — "повітря". Вибирають двох ведучих, які стають за межею майданчика, на довгих її сторонах один проти одного. Учитель час від часу називає одне з живих істот, мешкаючих у воді, на землі або у повітрі. Почувши вимовлене учителем слово, діти швидко перебігають до потрібного місця, а ведучі їх ловлять. Якщо названа тварина мешкає в середовищі, де в даний момент знаходяться гравці, то всі присідають і чекають наступного моменту. Після кількох перебігів ведучі замінюються тими, хто вибув із гри. Гравці, які були спіймані, або не правильно діяли по сигналу, із гри вибувають, поки не залишаться 1-2 переможці.



Північний і південний вітер 
Вибирають двох ведучих. Одному на руку пов'язують синю стрічку (це північний вітер), другому — червону (це південний вітер). Інші діти бігають по майданчику. Північний вітер намагається заморозити якомога більше дітей (доторкнутися до них рукою). "Заморожені" гравці приймають яку-небудь нерухому позу. Південний вітер намагається розморозити дітей, торкаючись їх рукою і говорячи: "Вільний!". Через 2-3 хв назначають нових ведучих, і гра повторюється.



Заборонені рухи

Учасники гри утворюють коло. Ведучий оголошує, що всі учасники гри повинні повторювати всі його рухи, крім одного. Як тільки руки ведучого опускаються вниз, всі повинні підняти руки догори, тобто   зробити   навпаки. Той, хто помилиться, стає ведучим.


Фізкультфвилинки



Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці). 
Сильний вітер до землі 
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)
Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)
І суницю знайшов. (нахиляються вперед)
З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)
Петрик йшов, йшов, йшов
І горішок знайшов.
Підняв і далі пішов.
Петрик йшов, йшов, йшов
І грибочок знайшов.          
Поклав у кошик                 
і додому пішов. (сідають за парти)

Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п'ятах.
Випростали добре спини
І звели лопатки.
Всі ми звикли до порядку,
Дружно робимо зарядку.
Ми на радість цьому дому
Проганяєм сон і втому.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
У садку зеленому
Яблук нарвемо.
В кошики великі
Ми їх складемо.
Ручки хай потрудяться —
Буде нелегко.
Вправними, бадьорими,
Дружними ростемо.
Руки сонцю підставляйте,
З сонцем в піжмурки пограйте.
До вподоби нам ця гра.
Любить сонце дітвора.
Один, два — рада сонечку трава.
Хто вже, хто вже так стомивсь
Що ліворуч нахилився?
Хто вже спить?
Треба дружно всім вам встати
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить.
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
І проміння всім послало.
Лапки в боки, вгору вушка —
 Скачуть білочки-подружки.
 Один, два, три, чотири, п'ять,
 По гілках вони летять.
 Один, два, три, чотири, п'ять,
 Люблять білочки стрибать.
 Руки в сторони та вгору —
 На носочки піднялись.
 Підніми голівку вгору —
 Й на долоньки подивись.
 Присідати ми почнемо,
 Добре ноги розімнемо.
 Раз — присіли, руки прямо.
 Встали — знову все так само.
 Повертаємося вправно,
 Все виконуємо гарно.
 Вліво-вправо повернулись
 І сусіду усміхнулись.
 Ось скакалки ми візьмемо
 І стрибати розпочнемо.
 Всі стрибаємо тихенько,
 Навшпиньках, ще й легенько.
 Ледь торкаємось підлоги —
 Не стомити наші ноги.
 Діти на майданчику гуляють,
 Спритно бігають, високо стрибають.
 Ми всі трохи погуляли
 І на місце посідали.
 Один, два, три, чотири, п'ять!
 Будемо весело стрибать!
 Стій!
Зимонька до нас прийшла,
Сніг пухкий нам принесла.
І летять, летять сніжинки
На дерева, на стежинки.
По сніжку, як по перині,
Покачаємось на спині.
У заметах сніг лежить,
Під ногами він скрипить.
Щоб сніжну гірку збудувати.
Треба спинку прогинати.
А тепер всі на санчатах
В ліс поїдем до зайчаток.
Зайченята дружно грають,
Під ялинкою стрибають.
А лисичка виглядає,
Зараз зайчика впіймає.
Доки звірі наші фали,
Руки в нас позамерзали. —
Погріємо?
А тепер на лижі стали
додому всі помчали.



Немає коментарів:

Дописати коментар