Екологічне виховання

Картинки по запросу

"Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства.
Дітей, що не вміють ще ходити, треба частіше виносити на свіже повітря,
щоб вони могли бачити рідне небо, дерева, квіти, різних тварин.
Все це залишається в дитячій душі, осяяне почуттям радості,
і покладе основи любові до рідної природи."


Григорій Ващенко


Головним завданням екологічної освіти сучасної школи можна вважати:

  • засвоєння наукових знань про взаємозв’язок природи, суспільства і людської діяльності;
  • розуміння багатогранної цінності природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема;
  • оволодіння нормами правильної поведінки в природному середовищі;
  • розвиток потреби спілкування з природою;
  • активізація діяльності щодо охорони й поліпшення навколишнього середовища.



"Пам’ятай зеленого коника біля твоїх ніг,
Пам’ятай тихий вітер, що між трави пробіг,
Не забудь приголубить у лузі ромашку,
Посадити деревце - це для тебе не важко.
Пожалій джерельце, не засмічуй колодязь.
Це ж для тебе усе, це твій дім, це - природа."


Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу для життя людей. Забруднення атмосферного повітря у багатьох містах України досягло критичного рівня. Катастрофічний стан навколишнього середовища, що нині вже істотно визначає здоров’я людей, тривалість їхнього життя, саму можливість стабільного існування, спонукає щоб всі – дорослі і діти – стали на шлях співробітництва з природою.
В умовах загострення екологічної кризи в Україні і її сьогоднішньої орієнтації на природоохоронну політику та входження в загальноєвропейську світову систему екологічної безпеки надзвичайно важливу роль має відігравати ефективне екологічне виховання дітей.
Існує багато підходів до визначення суті поняття "екологія". Так у словнику української мови читаємо, що це – "взаємовідношення між організмом і оточуючим середовищем", "це – розділ біології, що займається вивченням взаємовідношення між організмом і оточуючим середовищем".
Зміст терміну "екологія" за останні роки значно розширився. Тому від суто біологічного його розуміння треба переходити до нового трактування, що передбачає взаємодію з природою, яка становить не безладне поєднання різних живих істот, а досить стійку й організовану систему. А життя та діяльність людини, як і кожного живого організму, відбуваються в умовах певного середовища. І екологія є не що інше, як охорона природи.
Охорона природи – це система науково обґрунтованих заходів, спрямованих на збереження, раціональне використання і відтворення природних багатств країни. Турбота про охорону природи – насамперед піклування про людину, про її цікаве, змістовне життя, повноцінний відпочинок.
Від успішного здійснення екологічної освіти, формування нового екологічного мислення великою мірою залежить майбутній стан природного середовища.
Свідоме й бережливе ставлення до природи маємо формувати з дитинства у сім'ї та школі, за умови активного формування екологічної культури та накопичення систематичних знань у цій галузі. Екологічне навчання і виховання – це психолого-педагогічний процес, спрямований на формування у людини знань наукових основ природокористування, необхідних переконань і практичних навичок, певної орієнтації та активної життєвої позиції в галузі охорони, збереження і примноження природних ресурсів.
Загальноосвітня школа покликана виховувати у школярів любов до рідного краю, навчати основ охорони навколишнього середовища, науково обґрунтованого використанням природних багатств.

Участь класу у заходах екологічного спрямування

Зимову композицію не важко нам створити.
Буде із чим весело Новий рік зустріти.

На творчі злети осінь надихає.
Працюють руки, а душа співає.


Агітуєм за здоровий спосіб життя,
бо без нього не прожить і дня.




Серед рослин "червонокнижних"
багато первоцвітів ніжних.
Вчимося їх оберігати та й іншим людям розказати.

Ми -  друзі всім звірятам і пташатам.
Природу будемо охороняти.

Дбаєм про чистий, затишний клас.
- Любий друже, завітай до нас

Учасники конкурсу "Геліантус"


Переможців конкурсу вітаєм!
Нових перемог ми вам бажаєм.

Участь у конкурсі "Пластику друге життя"

          Поможуть "друзі наші менші" звикнуть до уроків,а ще зробить до дружби перші кроки.

І вчителька дивилась із захопленням
на мого павучка на ім я Кнопочка.


Плаття креативні і сміливі.
Змайстрували руки їх умілі.
Від моделей ти не відставай,
а іди й на подіум ставай!

Ми ставим казку і пісні співаїм:
"Нехай над нами ясне сонце сяє!"




Veselka

Звідки у веселки кольори?Казковий сценарій


(Кінець зими. Весна, Сонечко та Дощик (діти у відповідних костюмах) ще сплять. Веселка (дівчин­ка у білій короні у вигляді дуги) сидить сумна).
Казкар
В темнім, темнім, темнім царстві
Між хмаринок та дощів —
Там жила Веселка красна
До весняних ясних днів.
Веселка (сумно дивиться у дзеркало)
Називають всі Веселкою мене,
Та сьогодні все навкруг сумне, —
Бо за зиму я таки змарніла,
Кольори свої з корони розгубила.
(Показує на корону)
За Весною я сумую, бо це ж матінка моя,
І за Сонечком нудьгую,
І за співом солов’я.
Моє плаття вже зносилось,
Кольори всі розгубились,
А було їх в мене сім,
Тих яскравих кольорів.
(Веселка плаче)
Казкар
Плач той Сонечко почуло
І, стривожене, проснулось.
Сонечко
Хто це, хто це сльози ллє?
Казкар
Прокинулась і Весна,
Здивувалась і вона.
Весна
Доню, чом ти пробудилась?
Чи Зима уже скінчилась?
Казкар
Дощик також заридав:
Дощик
Хто Веселку ображав?
Казкар
Раптом Вітер прилетів,
Всіх із шумом розбудив.
Вітер (влітає)
Годі вам, лінивці, спати,
Час до праці вже ставати:
Землю вмити, розбудити,
Теплим дощиком полити!
Час засіяти городи,
Не робити людям шкоди.
Весно, Веснонько, вставай,
Землю нашу прикрашай!
(Весна протирає очі, остаточно прокидається, оглядається довкола. Ті ж дії виконують Сонечко і Дощик)
Весна
Як же довго спала я!
Сумна донечка моя.
Доню, люба, не журися,
Ти до Сонечка всміхнися,
(Показує у бік Сонечка)
Теплим Дощиком умийся,
(Показує у бік Дощу)
До Матусі пригорнися.
(Обнімає Веселку)
День народження у тебе!
Зараз будем святкувати,
Прийдуть гості і дарунки
Будуть гарні дарувати.
(Весна, Веселка, Дощик і Вітер прикрашають все довко­ла. Сонечко виходить)
Казкар
Весна-мама та Веселка
Прибирати дружно стали,
Друзі їм допомагали:
Квіточками землю вбрали,
Стіл святковий накривали
І гостей своїх чекали.
Весна
Я тобі дарую, доню,
Першу смужечку — червону —
В золоту твою корону.
(Приколює верхню червону смужку-дугу у корону Весел­ки)
Одягай-но нове плаття
Зелене, як травиця!
І запалюй-но багаття —
Будем гарно веселиться!
(Веселка імітує одягання плаття (знімає фартух або ха­лат, одягнений поверх зеленого наряду), «запалює» багаття (площинне зображення вогнища).
Казкар
Ясне Сонце, красне Сонце
Заглядає у віконце.
Для Веселки, для сестриці
Даруватиме гостинці.
Сонечко (заходить у гості)
Я веселе Сонечко, я живу на небі.
Любая сестричко, я прийшло до тебе!
Принесло в дарунок смужечку оранжеву —
Золотисту, гарну, яскраву, помаранчеву!
(Приколює у корону Веселки другу смужечку — оранжевого кольору)
Казкар
А у лузі, а у лузі
Теж живуть Веселки друзі!
Це ж чия жовтенька шапка?
Ой, це ж квітонька Кульбабка!
Кульбабка (дівчинка у жовтому платті і шапочці такого ж кольору)
Здрастуй, подруго Веселка!
Ти прийми в дарунок
Від подруженьки Кульбабки
Ніжний поцілунок. (Цілує Веселку і приклеює жовту смужку дугу у корону)
Весна (до Веселки)
Третім кольором в короні
Буде жовтий, мила доню!
Казкар
У Веселки є сестриця —
Це зеленая Травиця.
Тож у гості теж зібралась,
Чепурилась, одягалась.
Травиця (дівчинка у зеленому платті і зеленій шапочці)
З Днем народження вітаю,
Щастя, радості бажаю!
Прийми колір цей зелений
В подаруночок від мене! (Приклеює зелену смужку у корону Веселки)
Казкар
Високе небо голубе
Для Веселки — тато,
Тож до доні воно йде —
З Днем народження вітати.
Небо (хлопчик у блакитному костюмі і шапочці хмаринці)
Моя донечка — красуня!
Голубенький їй пасує.
Все Веселці до лиця,
І корона гарна ця! (Приклеює блакитну смужку у корону Веселки)
Казкар
На гостини до Веселки
Тепле Літечко прийшло.
І з собою, і з собою
Дивні квіти принесло.
Літо (хлопчик у барвистому костюмі з букетом синіх волошок)
Я Веселочку вітаю,
Я Веселочку кохаю.
Тож прийми цієї днини
Від волошки колір синій.
(Дарує букет і приклеює синю смужку у корону)
Казкар
Дивна квітка весняна
Розпустилась, розцвіла.
Це ж фіалка запашна!
В гості теж прийшла вона!
Фіалка (дівчинка у фіолетовому платті і такій же шапочці-квітці) Фіолетовий колір дарую тобі,
Нехай сяє твоя корона!
Скажем «Ні!» ми навіки журбі,
І на сльози введем заборону!
Казкар
Засіяли, заясніли золотом на сонці
Кольори всі на короні у Веселки-доні!
Всі раділи, всі співали,
Всі сміялись, танцювали,
Весну-маму прославляли.
(Всі співають веснянку)
Веселка
Дякую вам, мамо й тату,
За чудове гарне свято.
Швидко з вами час минає,
От вже Літо наступає.
(Звертається до Літа)
Літо, літечко яскраве!
Забери мене з собою,
Щоб сіяла над світами
Я барвистою дугою.
(Літо, Весна, Вітер, Сонечко, Дощик і Небо беруться за руки)
Весна
Небо ясне голубіє,
Сонце тепле ніжно гріє,
Вітерець-пустун гуляє,
Тихий дощик накрапає, —
Барвисте літо наступає!
В небі світиться Веселка
Кольорами дружби.
Хай вам весело живеться!
Хай ніхто не тужить!
Хай вам щастя усміхнеться!
Хай добро вам додається!
Казкар
От і казочці кінець,
А хто слухав — молодець!

Агідбригада "Чистії краплини"
веде нас вправно до екологічної стежини.

Сценарій виступу екологічної агітбригади «Чисті краплини»


Мета: 
узагальнити знання основних екологічних законів і їх зв'язок з процесами, що відбуваються під дією антропогенного впливу, сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку творчих та екологічних компетентностей, усвідомленню єдності природи, розвитку естетичних смаків. 

УВАГА! УВАГА! Настав уже час!
Всі хто присутній, послухайте нас!
Дасть вам корисні, суттєві поради
Юних екологів агітбригада.
Виконують пісню на мелодію “Бременські музиканти”.
Нічого кращого немає
За природу рідного нам  краю.
Ми частинка нашої країни
Ми команда « Чистії краплини».
Ла-ла-ла-ла-ла-ла,
Ла-ла-ла-ла-ла-ла,
Ла-ла-ла-кап-кап-кап-кап.

Всі: Ми,
1-й учень.
       Ті, що вийшли на сцену.
Всі: Ми,
2-й учень
         Ті, що говорять ці слова.
Всі: Ми,
3-й учень.
         Юні друзі природи.
4-й  учень.
         Агітбригада.
Всі: « Чисті краплини».
Наш девіз:
        Я вірю, знаю, що ми зможем,
        Усі ми разом: я і ви
        Урятувати Україну
        Від екологічної біди.
4-й учень.
     Коли щось негаразд
    У природі навколо
    Небайдужа команда,

Всі: Нашої школи.
5-й учень.
        Якщо села в садах
    Все навколо в цвіту
    Значить стверджуєм ми
    Навкруг себе красу.

Виконують пісню на мелодію “Червона рута”.
Подивіться навкруг,
Що з природою стало:
Дихать зовсім нічим,
Люди всі у печалі.
Може десь у лісах,
Ще щебече пташина,
Але в селах, містах
Сум мелодії лине.
           Приспів:
Отже, нам треба
Об’єднатися дружно,
Зберегти й повернути
 І  діброви й річки
Ми будем нести
Людям квітку надії
Живоцвіт подаруєм
Вам усім.
Учень
          Всі хто природу оберігає,
     Все для неї віддає.

Всі:
Ми – юні охоронці природи
Шлемо привітання своє.
Учень.
 Напевно всі ми любимо природу
Милуємося її чарівною красою.
Але мабуть, не всі задумуємось
Що природа – це наша домівка.

Учень.
Світ прекрасний навколо тебе,
Сонце ясне і синє небо.
Птахи і звірі, пагорби й ріки
Нехай він буде таким навіки.

Учень.
А чи бережемо ми цю красу?
Виявляється не завжди.
Досить часто можемо побачити 
Такі прикрі факти.

Учень.
    Вогонь розвів хтось у лісі,
    Воскресіння не буде ні листкам,
    Ні квітам, все в золі.
    Чи знаєш, як болить в цей час коріння,
    Як мовчки воно стогне в землі.

Учень.
    Хтось гілку тоненьку берізці одсік.
    Упала вона у траву і лежить
    І капає, капає, капає сік.
    І кожна краплинка просить,

Всі:
Жить!
Виконують пісню на мелодію “Ваше благородіє”.
Слухайте, панове, про земну поверхню,
Та, мені здається, оболонку верхню,
Як її порили, Господи прости!
Треба залатати в норму привести. ( Двічі).
Зараз ще наука 
Не  стоїть на місці,
Заміня міндобрива,
Є такії вісті.
Треба, щоб біолог справою зайнявся!
І тоді б врожайності показник піднявся!
Є у вас ще живність,
Зважте на відлигу,
Почекайте з записом 
У Червону книгу.
Створюйте їй парки, чи зоосади.
Щоб з чистою совістю вам прийти сюди!

Учень.
Постійно до нас доносяться тривожні сигнали:
Рослинний покрив вже не в змозі переробити вуглекислий газ.
Ліси зникають з великою швидкістю;
Щорічно планета губить десятки видів тварин і рослин.
Червона книга набухає від все нових і нових назв, які вносяться до неї під звуки скорботних маршів, екологічних катастроф.
 Та прислухайтеся, начебто хтось говорить.

Учениця. 
           То ж зібралися наші казкові герої, охоронці нашого лісу.

Мавка.
      Дехто взяв собі за звичку
    Тож і шастає в кущах,
    Так і зиркає в травичку
    Чи не лупиться де птах
    Не одна кричала птаха,
    Пожалій життя моє,
    Бо не знала бідолаха
    Чи в людини совість є.
Учениця.
    Не тривожте спокій птахів.
    Ліс для них, - то рідний дім,
    Щоб став він повен птахів
    Зберігайте спокій в нім!

Мавка.
         А що ти скажеш подруженько!

Русалка.
    З водою теж біда тепер. 
    Зливають у водойми все, що тільки можуть.
    Живе все труїться давно. 
    Нема кого вже й лоскотати,
    Бо  у ставку майже не купається ніхто.
Виконують пісню на мелодію “Земля в ілюмінаторі”.
Вода у нас забруднена ( 2 рази)
Повітря чистого давно нема.
І тужим за загубленим ( 2 рази)
За всім тим, що природа нам дала.
Приспів:
І сниться нам не “ Фанта” й “Кока-кола”
Від них на  нас усіх чека біда.
І сниться нам земля в цвіту довкола
І чистая джерельная вода.
Мавка.
        А ще клопіт в нас жахливий
    Був наш ліс красивий
    Птахи, звірі, квіти, трави
      Годувалися на славу
    А тепер лиш глянь умреш:
-    Ти куди сміття це пре?!
Був лісок, а став смітник.
І народ до цього звик!

Учень.
       Не хвилюйтесь мешканці лісні
    Допоможемо ми вам всі
    Ці проблеми подолати
    Край рідний рятувати

Учень.
      Ми вірим в те, що Бог простить нас знов
    Що захистить природа, рідна мати,
    Що буде мир і щастя і любов,
    І сонце буде цілий світ ласкати.
Учень.
    Ми вірим в те, що кожен з нас
    Посадить сад, чи дерево, чи квіти
    І завжди тут здорові будуть діти.
Учень.
     Схаменіться, люди добрі.
    Захистіть природу.
    Як не буде лісу й річки – 
    Не буде народу.

Немає коментарів:

Дописати коментар